Coop tuli brändikampaanias “nurgast” naabruskonda ja tõi kohalikud inimesed teleekraanile

Coop on kohalik

Me kõik oleme kuskil kohalikud, Coopil on aga õnn olla kohalik üle Eesti. Sügise hakul tõstsime just kohalikud inimesed Coopi reklaamides esile, kelle abil selgitame laiemale publikule, kuidas Coop kogukonda panustab ja elu Eestimaal edendab. Küllap oled ka ise juba näinud Coopi verivärsket reklaamklippi teleekraanil või saanud tuttavaks kampaania peategelastega kaupluses, bussipeatuses või digi- ja välimeedia vahendusel. 

Suvel viis Coop läbi põhjaliku brändiuuringu, millega selgitasime välja, kuidas tajuvad Eesti inimesed Coopi brändi sõnumeid ja nende usutavust. Meie Coopi töötajatena teame, et Coop on ühistuline ettevõte ja see tähendab, et investeerime teenitud kasumi kogukonda tagasi. Selle eest renoveerime olemasolevaid ning ehitame uusi kaupluseid, toetame paljusid kohalike algatatud projekte, loome uusi lahendusi nagu sularahateenus ning hoiame töökohti nii kauplustes kui ka meie koostööpartnerite juures, kes just tänu Coopile on oma toodangu saanud esmakordselt suurde kauplusteketti müügile.

Hoolimata sellest, et Coopi brändi üldine tuntus on heal tasemel ja jätkuvalt on Coop kõige meeldivam bränd, tuli  uuringust välja, et laiem avalikkus ei ole kursis meie organisatsiooni eripäraga. Töötame küll kaubanduses nagu kõik meie konkurendid, aga me ei tööta ärimeeste heaks nagu meie konkurendid, vaid kohalike inimeste poolt loodud ühistutes. Ja selles peitub suur põhimõtteline erinevus meie tegutsemise põhimõtetes. Kuidas seda siis inimestele selgitada?!

Uueneva brändikommunikatsiooni väljatöötamisse kaasasime loovagentuuri Tank, kes aitab silmapaistval ja lõbusal viisil näidata, kuidas ühistuline kaubandus ikka kohalikku elu edendab, kogukond panustab ja omadele tagasi annab. Kui seni tegutses Coop igas Eestimaa nurgas, siis nüüd tulime “nurgast” naabruskonda. Coopi kauplused ongi paljudes maapiirkondades ainukesed, kuid Coop on samamoodi kohal ka linnas. Sõna naabruskond kirjeldab paremini seda, et oleme tõepoolest igal pool inimeste lähedal. Kui teised kauplused ja teenused kipuvad koonduma suurtesse keskustesse ja väikseid poode sulgema, hoolitseme meie selle eest, et Coopi kaupluste võrguslik oleks igas naabruskonnas olemas ja teenused klientide lähedal. 

Kutsume inimesed ringkäigule

Kampaaniat ettevalmistades arutlesime selle üle, kuidas peaksid vaatajad Coopi brändi tunnetama. Pikkadest aruteludest koorusid välja olulised märksõnad ja Coopile iseloomulikud tunnused. Coop tunneb kohalikke rõõme ja muresid, sest Coopi inimesed tunnevad ja teavad hästi oma kodukoha elanikke ja eluolu. Kui Coop oleks inimene, siis oleks ta just see naaber, kes kõikidega hästi läbi saab ja on alati külla oodatud. Ja tõele au andes, Coop ongi kõik need inimesed, kes meil töötavad. 

Sellepärast näemegi uutes reklaamides vahvaid ja südamlikke tegelasi, kellel on kogukonnas oma roll ja lugu. Kohalike inimeste abil loodi vaatajale tuttavad karakterid, mille hulgast kõik inimesed leiavad tegelase, kellega samastuda. Näiteks kohtume rõõmsate suvitajate, vahva postiljoni, naabritega Õnne tänaval, korda kaitsvate politseinike ja hekki lõikava naabrimehega. Nad on inimesed meie ümber. 

Coop on sõbralik ja hooliv ehk oma. Teiste seas tõime ekraanile ühe näitena paljudest Tartu Tammeka jalgpallimeeskonna noored mängijad, sest see ilmestab hästi, kuidas panustame kogukonda läbi toetustegevuste ja anname omadele tagasi. Coopi kohalikud ühistud teevad koostööd oma piirkonna väiketootjatega, tänu millele leidub meie kauplustes palju kodukandi kaupa, mida mujalt Eestist osta pole võimalik. Mulgi Mugul ja mitmed teised väikesed kohalikud köögiviljakasvatajad ja juustumeistrid on leidnud tuge just Coopist oma toodangu viimisel Eesti inimeste söögilauale. Coop hoiab, kaitseb ja viib elu edasi oma kodukohas ning annab kogukonda tagasi. Ja just neid hetki tabasime Coopi uues reklaamklipis. 

Seega on Coop kohalik  lausa 320 erinevas paigas, mistõttu näitamegi Coopi kohalolu erinevates piirkondades. Reklaamvideo lõpukaadrites näeme erineva suuruse ja asukohaga Coopi kauplusi. 

Välireklaamides viime inimesed äratuntavatesse paikadesse. Valituks said asukohad, mis on kohalikele tuttavad ja mille läheduses asuvad Coopi kauplused. See on justkui ringkäik suurtesse ja väikestesse Eestimaa paikadesse. Kaadrites tunneme ära Harjumaal Viimsi, Tallinnas Nõmme ja Mustamäe, Tartus Karlova ja Emajõe silla, Viljandi, Pärnu ja promenaadi Jõhvis.

Coopil on väga palju omanikke üle Eesti – kõik täiesti tavalised inimesed. Kutsume neid klientomanikeks, aga teisisõnu on nad ühistu liikmed, kes on oma kodukandi eluga väga hästi kursis. Seetõttu jääb teenitud tulu kogukonda, mitte ei lähe mujale, ja seda kasutatakse kohaliku elu toetamiseks. Nii ongi Coop kohalik. Ühendab inimesi, edendab elu ja annab omadele tagasi.

Vaata Coopi maineklippi

Veel karjäärilugusid