Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla

Coop hoiab 23,5 protsendiga Eesti jaekaubanduse turuliidri kohta

30.04.2024 Uudised

Coop Eesti netokäive kasvas eelmisel aastal 6,9%, ulatudes 863 miljoni euroni. Sellega on Coop 23,5% turuosaga jätkuvalt turuliider.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Rainer Rohtla sõnul tulenes käibe kasv nii uute kaupluste avamisest kui ka püsiklientide aktiivsuse tõusust. Coop Eesti jaekaubanduse netokäive hõlmab 18 piirkondliku ühistu summeeritud netokäivet, mille moodustab 319 kaupluse müük üle Eesti. “Eelmisel aastal rekonstrueerisid Coopi piirkondlikud ühistud 15 kauplust, sulgesid kolm ning avasid kolm uut kauplust. Sel aastal plaanivad Coopi ühistud ehitada viis uut kauplust vanade asemele, lisaks avada kaks täiesti uut kauplust, teha olulisi rekonstrueerimistöid kaheksas kaupluses ning lihtsamaid renoveerimistöid viies kaupluses. Seega on Coopi ühistud sel aastal ehitamas sisuliselt seitset uut kauplusehoonet ning rekonstrueerimas 13 Coopi kauplust,“ lisas Rohtla.

Toidu- ja esmatarbekaupade sektoris kasvas käive Eestis tervikuna 2023. aastal 8,9%, samal ajal vähenes Eestis toidu müügimaht võrreldes varasema aastaga, samuti on pihta saanud eratarbimine. „Kodumaise toidu konkurentsivõime suurendamiseks tegime tihedat koostööd kohalike tootjate ja tööstustega,“ märkis Rohtla. Tema sõnul pööras Coop Eesti turuliidri positsiooni tugevdamiseks erilist tähelepanu just kaubanduskontseptsiooni ja pakutava sortimendi arendamisele, piirkondlike kaupluste uuendamisele, taskukohaste ja kvaliteetsete omamärgitoodete pakkumisele, põhitoodete osas soodsaima ostukorvi hoidmisele ning lojaalsusprogrammi ja klientidele uue mugava mobiiliäpi arendamisele.

Coop Eesti ärikasum oli eelmisel aastal kokku 24,8 miljonit eurot ehk ärikasumi marginaaliks kujunes 2,8%. Ühistulise organisatsioonina ei maksa Coopi tarbijaühistud dividende, vaid investeerivad kogu kasumi tagasi kaubandusvõrgu arendamisse ja kogukondliku tähtsusega ettevõtmiste toetamisse Eestis.

Lisaks plaanib Coop Eesti sel aastal ulatuslikult edasi investeerida uude püsikliendiprogrammi ja poeskäiku mugavamaks muutvatesse tehnoloogiatesse, samuti sortimenti veelgi mitmekesistada ja panustada kodumaise toidu väärtustamisse. Edasi minnakse ka Coop Kokkade sortimendi ja tootearendamisega. Praeguseks on nn omamärgi (private label) toodete Coop, Säästu, Hüva, Supreme ja Coop Kokad kaubamärkide all valikus 700 toodet.

Coop Eestil on üks suurima liikmete arvuga püsikliendiprogramm. 2023. aasta lõpus oli kehtivaid Coopi kliendikaarte Säästukaart ja Säästukaart Pluss kasutuses suurusjärgus 700 000. Eelmisel aastal kasvas püsikliendiks registreeritud ja tehinguid teinud leibkondade arv 3% võrra ehk 420 000 leibkonnani.

Coop Eesti sai alguse Antsla Tarwitajate Ühisuse asutamisega 1902. aastal. Hetkel tegutseb Coop Eesti kaubamärgi all kokku 319 kauplust, mis on ligi pool kõigist toidukauplustest Eestis. Ühistulise organisatsioonina ei ole Coopil traditsioonilisi ärimeestest omanikke, vaid kuulub ühistute liikmetele, keda 18 ühistul on kokku üle 60 000.

Lisainfo:

Martin Miido
Coop Eesti Keskühistu
Tel: +372 56 954 754
E-post: martin.miido@coop.ee