Coop Kokad on loonud "Sööme targalt" tootesarja koostöös TFTAK teadlastega ja mõeldes Sinu tervisele - toodete arendamisel on lähtutud tasakaalustatud toitumise põhimõtetest ja kasutatud võimalikult naturaalseid tooraineid. Valmistoit saab olla täisväärtuslik!

Uue tootesarja toodetelt leiad täiendava märgistuse, mis aitab Sul lihtsasti teha enda toitumiseelistustele vastavaid valikuid ning annab infot valmistoitude toitainelise koostise kohta.

Oleme erilist tähelepanu pööranud kiudainesisaldusele​

Kõik uue tootesarja tooted on kiudaineallikad ehk sisaldavad vähemalt 1.5 g kiudaineid 100 kcal kohta.

Tooted nii taimsete kui ka loomsete valguallikatega

See märgis tootel tähendab seda, et valk annab vähemalt 12% toidu energiasisaldusest.

Taljesõbralikumad valikud

Uute toodete hulgast leiad vähese rasvasisaldusega ja vähese küllastunud rasvhapete sisaldusega valmistoite, kus on vähendatud õli jm toidurasvade ja loomsete päritolu rasvade osakaalu. 

Kiudainerikkad toidud teevad Sinu kõhule head

Toode sisaldab vähemalt 6 g kiudainet 100 g kohta või vähemalt 3 g kiudainet 100 kcal kohta.

Uute toodete hulgast leiad ka valgurikkaid tooteid

Valgurikkad tooted hoiavad sarnaselt kiudainerikastele toitudele kõhu kauem täis.

Taimsed valikud ja laktoosi- või nisuvabad eelistused

Pakume võimalust nautida täisväärtuslikku toitu ka juhul, kui järgid eridieeti, millele vastavad tooted leiad tootesarjast üles erimärgise (nt „vegan“) või pakendile märgitud täiendava info abil (nt „Toode on laktoosivaba“).

Tootes sisalduv köögi- ja puuviljaportsjonite üldarv

Riiklike toitumissoovituste järgi soovitatakse iga päev tarbida vähemalt 5 portsjonit puu- ja köögivilja. Nüüd on otse tootepakendilt võimalik lugeda, mitu portsjonit puu- ja/või köögivilja konkreetne valmistoit sisaldab.

Milliseid valmistoite „Sööme targalt!“ tootesari pakub?

Coopi kauplustesse üle Eesti ja eCoopi on värskelt jõudnud järgmised hõrgud valmistoidud:

Lillkapsariis

 

Õrnalt küüslauguse maitsega lillkapsariis on põnev vaheldus tavapärastele tärkliserikastele praelisanditele, sisaldades ligi 75% vähem süsivesikuid kui keedetud riis. Neutraalse maitse ja madala energiasisaldusega lillkapsas peidab endas hulgaliselt antioksüdante ja erinevaid kiudaineid, sealhulgas pektiini, arabinoksülaane, ligniini ning hemitselluloosi. Tagasihoidlikule lillkapsale annab selles lisandis maitset juurde küüslauk. Valides prae kõrvale või kastmelisandina ühe portsjoni (150 g) lillkapsariisi, oled hõlpsasti tarbinud juba 1,5 portsjonit oma päevasest puu- ja köögiviljade soovitusest. Lillkapsariisi juurde sobib ideaalselt Sinu lemmikkaste. 

Kanasalat kreeka jogurtiga

 

See mahedamaitseline kreeka jogurti kastmega kanasalat on samapalju maitsev kui ta on tervislik. Salat sisaldab hõrku röstkana, mahlast virsikut, rohelist uba, põnevat maitsenüanssi lisab varsseller ja krõmpsu tekstuuri purustatud mandel. Salatikastmes kasutatud kreeka jogurt lisab salatile kreemisust, aga on tunduvalt vähemrammusam võrreldes majoneesi- või hapukoore baasil valmistatud salatikastmega. Lisaks sisaldab jogurt, nagu ka teised hapendatud toiduained, hulgaliselt kasulikke piimhappebaktereid. Kreeka jogurt koos röstitud kana ja mandlitega tõstavad oluliselt ka salati valgusisaldust. Üks salatiportsjon (200g) katab 38% meie päevasest valguvajadusest ning sisaldab rohkem kui 1,5 portsjoni puu- ja köögivilju.

Täisterapasta kana ja köögiviljadega

 

Selles tervislikus pastaroas on kasutatud nii kiudainerikast täisterapastat kui täisteranisujahu. Täisterajahu toitaineväärtus on tunduvalt suurem kui rafineeritud jahul, kuna terade jahvatamisel alles jäetud kliid tõstavad kordades jahu kiudainete- ja mineraalainete sisaldust. Kevadisele kanapastale annavad värvi ja vitamiine erinevad köögiviljad ning kreemisust lisab toorjuust. See täistera pastaroog on hea raua- ja tsingiallikas. Raud on meie kehas hädavajalik hemoglobiini moodustamiseks ja tsink toetab meie immuunsüsteemi. Täistera kanapasta on pakendatud 300 g suurustesse portsjonitesse ning sisaldab vähemalt 1 portsjoni köögivilju päevasest soovituslikust 5 puu- ja köögiviljaportsjonist.

Kirju tatraroog

 

See kirju tatraroog peidab endas lisaks seentele ka läätsesid ning hulgaliselt värvilisi köögivilju: paprikat, sibulat, maisi ja rohelist uba. Hoolimata madalast rasvasisaldusest hoiab pajaroog kõhu pikalt täis tänu rohkelt kiudaineid ja valku sisaldavatele läätsedele ja tatrale. Toitainerikkad läätsed on väga heaks taimseks valguallikaks, koosnedes ligi 25% ulatuses valgust. Lisaks sisaldavad läätsed rikkalikult mineraalaineid, muutes seeläbi ka lihtsa tatraroa kaaliumi-, magneesiumi-, fosfori-, raua- ja tsingiallikaks. Kirju tatraroog on pakendatud 350 g suurustesse portsjonitesse, mis katab 28% päevasest kiudainete vajadusest, 32% päevasest valguvajadusest ning sisaldab rohkem kui 3,5 portsjonit köögivilju!

Hapukapsa-peedisalat

 

See rohkelt hapukapsast sisaldav salat hoolitseb meie kõhu tervise eest, peites endas suurt hulka kasulikke piimhappebaktereid. Kuna meie soolestikus asub ligi 70% meie immuunsüsteemist, aitab hapukapsa ja teiste fermenteeritud toiduainete tarbimine toetada ka meie immuunsust. Kauni värvi annab salatile peet ja väge lisab küüslauk, põnevust ja tekstuuri toovad salatisse röstitud maapähklid. See hapukapsa-peedisalat on ka väga rikkaliku mikrotoitainete profiiliga, sisaldades märkimisväärses koguses magneesiumi, rauda, tsinki ja fosforit. Hapukapsa-peedisalat on pakendatud 200 g suurustesse portsjonitesse, mis sisaldab rohkem kui 2 portsjonit köögivilju.

Kerge kanapada

 

Kerge ja figuurisõbralik kanapada näitab, kuivõrd lihtne on saada täis 5 soovituslikku portsjonit puu- ja köögivilju päevas. Süües ära selles pakendis sisalduva koguse (350 g) kana-köögiviljarooga, oled tarbinud juba üle 3,5 portsjoni köögivilju! Samal ajal oled katnud ka rohkem kui viiendiku oma päevasest kiudainevajadusest. Lisaks on tegemist väherasvase roaga, mis hoiab su kõhu kaua täis tänu oma kõrgele kiudaine- ja valgusisaldusele. Värvilised köögiviljad täiendavad rooga vitamiinide, mineraalainete ja fütotoitainetega, muutes selle kanapaja muuhulgas heaks kaaliumi- ja fosforiallikaks.

Punase riisi salat

 

Kevadise tootesarja üks parimaid vitamiinide ja mineraalainete allikaid on kuldsetes toonides punase riisi salat. Punane riis on riisisort, millele on alles jäetud selle mikrotoitaine- ja kiudainerikas kest ning mis lisaks rauale sisaldab erinevad antioksüdantsete omadustega fütotoitaineid. Mais annab salatile magusust, porgand lisab krõmpsu ja mahedamaitseline sojauba lisab valku ja mineraalaineid. Vitamiinirikkad astelpajumarjad täiendavat salatit mõnusa hapuka noodiga. Punase riisi salat on pakendatud 200 g suurustesse portsjonitesse, mis katab 17% päevasest kiudainete vajadusest ning sisaldab rohkem kui 1 portsjoni köögivilju ja marju.

Projekti "Personaliseeritud toiduvalikute pakkumise võimalikkus suurköögi tootmise ja jaekaubanduse tingimustes" on toetatud Euroopa Regionaalarengu Fondi Nutika spetsialiseerumise rakendusuuringu meetmest. Toetuse summa: 54 335 €.

Toetatud projekti eesmärk on uurida personaliseeritud toiduvalikute pakkumise võimalikkust suurköögi tootmise ja jaekaubanduse tingimustes. 
Eesmärk on uurida, kuidas on võimalik siduda innovaatilised IT-lahendused ja laboratoorsed analüüsid ning nende põhjal antavad personaalsed toitumissoovitused jaekaupluse tingimustes kliendile kasulikult toimivaks mudeliks, mis toetab inimese tervislikke valikuid. 

Euroopa Regionaalarengu Fond