Keskühistu käis jõuluajal kauplustes abiks

Kerstin (vasakul) ja Ingrid (paremal) jõuluabilisena kaupluses abis

Pühade aeg on kaubanduses teadagi kiire ja toidukaubandus ei ole siinkohal erand, sest paljud Eesti inimesed teevad sel ajal ettevalmistusi peolaua katmiseks. Kuna kauba- ja ka tööhulk sel perioodil kaubanduses suureneb, siis käisid Keskühistu töötajad pühade ajal erinevates Coopi kauplustes abiks kaupa välja panemas. 

Jõululaupäeva eel abistas Harju Tarbijate Ühistu kauplustes üle kümne Keskühistu töötaja. Neist nelja kogemusest artiklis juttu tulebki. Turundusosakonnast käis Laagri Maksimarketis abis digiturunduse spetsialist Riina Soo ja turundusdirektor Ranno Pajuri. Neile oli kauplusetöö kogemus esmakordne. Pühadele järgnenud nädalal seadsid sammud Lasnamäe Maksimarketisse juba tuttavad jõuluabilised - personalidirektor Kerstin Jaani ning puu- ja köögiviljade kvaliteedi ja väljapaneku koolitaja Ingrid Vesmes.

Praktiline kogemus 

Tööpäeva hommikul oli Riina varakult valmis ja suurest elevusest jõudis kauplusesse tund enne avamist. Kuid see andis Riinale võimaluse jälgida esimesi kliente: “Mulle tundub, et hommikuti käivad hästi teadlikud inimesed. Nad loevad kliendilehte ja tutvuvad tootevalikuga.”

Üheskoos hoolitsesid jõuluabilised selle eest, et kaubad riiulisse jõuaks. Nad nägid, mis juhtub pärast seda, kui kaubad veoautoga kaupluse lattu jõuavad. “Täna olen saanud praktilise kogemuse, kui palju vaeva nõuab kauba riiulitele jõudmine. Enne võibolla ei mõista nii hästi, kui palju ühte pakki siia ja sinna tõstetakse,” räägib Ranno oma esimestest tähelepanekutest. 

Ingridile usaldati vastutusrikas roll. Ta palus kaupluse juhatajalt luba abistada koolitajana tema vastutusvaldkonda kuuluvas puu- ja köögivilja osakonnas. “Kerstinil oleks siin osakonnas töötada kindlasti raskem, sest see vajab eelteadmisi ja koolituse läbimist. Mulle annab see hea võimaluse näha praktilist poolt,” selgitab Ingrid. Ingridi spetsialiteediks kujunes abiks olles klementiinide sorteerimine ja kerge kvaliteediveaga, ent igati söögikõlblike viljade päästmine smuutikottidesse. 

Möödunud aastal laos abis käinud jõuluabilised tunnistavad, et kauplusesse appi tulemine näitas uues valguses, kuidas struktureeritud komplekteerimine laos aitab lihtsustada kolleegide tööd kauplustes. “Seda teoreetiliselt edasi ei anna, aga kui oled jooksnud riiulite vahel kolm korda sama asjaga edasi-tagasi, siis hakkad mõtlema, miks asjad just niimoodi laotud on,” selgitab Ranno. 

Hea vaheldus kontoritööle

Kontoritööst erineb töö kaupluses ikka üksjagu. “Füüsiliselt on raskem, aga mõtlen vaikselt oma mõtteid. See on lausa meditatiivne – käed teevad ja pea mõtleb oma mõtteid,” jutustab Kerstin ja lisab, et kontoris igapäev mõtteid lõpuni mõelda ei saa. 

Pealtnäha võib töö kaupluses tunduda lihtne – tõstad kaupa riiulile, sorteerid välja aegunud tooteid, abistad kliente. Kuid päeva lõpuks kummutavad selle müüdi jõuluabilistest kolleegid ja tunnistavad justkui ühest suust, et kerge see kindlasti ei ole. Jõuluabilisena näeb jaekaubanduse lõppfaasi ja saab teada, kui palju erinevaid tooteid on kaupluses müügil. 

Artikkel ilmus Coopi töötajate siselehes Coop Teataja suvel 2022. 

 

Coop valiti Top Tööandjaks kaubandussektoris

2023. aastal valiti Coop neljandat aastat järjest kaubandussektori Top Tööandjaks ja oleme tunnustuse üle väga tänulikud. Coopis on alati tööd ja tasub tööpakkumistel silma peal hoida. Kandideeri Coopi tööle https://www.coop.ee/karjaar, muidugi saad seda teha ka oma kodukohas.

Veel karjäärilugusid