Eesti inimesed soovitavad toidupoodidest enim Coopi

03.04.2020 Компания

Coop on tarbijate hinnangul konkurentsitult soosituim toidupoekett, ületades Eestis ainsana Euroopa keskmise jaekaubanduse soovitusindeksi määra, selgub Kantar-Emori värskelt läbi viidud uuringust.

Uuring võrdles inimeste reaalseid kogemusi Eesti suuremates teenindusettevõtetes ning kuivõrd nad soovitaksid üht või teist teenusepakkujat oma lähedastele. Toidu- ja esmatarbekauplustest oli kõrgeim soovitusindeks Coopil 30 punktiga, kellele järgnesid Prisma, Selver ja Rimi, kelle soovitusindeksid jäid vahemikku 19-14 punkti. Euroopa keskmine jaekaubanduse valdkonna tulemus on 25. 

Coop Eesti Keskühistu juhi Alo Ivaski sõnul ei ole paremat tagasisidet, kui kliendi soovitus oma sõpradele ja tuttavatele. „Eriti praegusel kriisiajal on selline tunnustus meie inimestele äärmiselt oluline,“ ütles Ivask. Lisaks suurepärasele koondtulemusele on Coopi jaoks märgilise tähtsusega ka kõige noorema (15-24a) sihtrühma kõrge soovitusindeks, mis ulatus lausa 40 punktini. „Pealekasvav põlvkond on suure missioonitundega ning käesolev uuring annab alust arvata, et Coopi missioon läheb neile korda,“ lisas Ivask.

Kantar Emori uuringus kaardistati perioodil 6.-26.veebruar Eesti 76 suurema teenindusettevõtte kliendikogemusi. F.Reichheldi metoodikale tuginev 10-pallisel skaalal soovitusväärtuse mõõtmine (NPS ehk Net Promoter Score) on laialt kasutatav kliendikogemuse mõõdik. Kindlateks soovitajateks loetakse 9-10-palliseid ja mittesoovitajateks kuni 6-palliseid hinnanguid. Soovitusindeks arvutatakse lihtsa lahutustehtena, kus soovitajate osakaalust lahutatakse mittesoovitajate osakaal.