Coop, Coop, lahti tee...

Coop, Coop, lahti tee...

05.01.2018 Uudised

Coopi brändi all on tarbijate ühistud tegutsenud varsti kaks aastat. Sel suvel läks lahti kaubamärgi vahetus ka kauplustel, mille käigus saavad uued logod fassaadile ennekõike senised toidu- ja esmatarbekauplused.

Üleminekuga Coopi kaubamärgi le soovib Eesti suurim toidu- ja esmatarbekaupade grupp end klientide silmis veelgi paremininähtavamaks muuta. Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on seniste ketimärkide ühendamise peamine eesmärk muuta tarbija jaoks arusaadavamaks, et Maksimarketid, Konsumid ning A ja O kauplused on tegelikult kõik üks ja seesama kaupluste perekond. “Coopi nime kasutamine kauplustel muudab meid tarbija silmis kindlasti nähtavamaks ja läbi selle turul veelgi tugevamaks,” ütles Vihand.

Osa tuntud nimesid jääb Coopi kõrval tarbija selguse huvides kasutusele ka edaspidi– selleks, et tähistada kaupluste suurust. Nii jääb hüpermarketeid tähistama laiendina sõna Maksimarket ja supermarketeid sõna Konsum. Väikepoodide ketimärgi A ja O kasutamine lõpetatakse, selle asemel saavad kauplused nime asukoha järgi, näiteks Coop Leisi kauplus.

Coopi nime kasutamine kauplustel muudab meid tarbija silmis kindlasti nähtavamaks ja läbi selle turul veelgi tugevamaks.

Coop on ja jääb kodumaiseks

Coopi kaubamärki kasutavad väga paljude riikide ühistud üle Euroopa. Ühiskaubanduse rahvusvahelise kaubamärgi kasutamine ei tähenda, et kodumaised ühistud nüüd mõnele välismaalasele kuuluksid. Coop on jätkuvasti kõikse-kõikse eestimaisem kaubandusgrupp ja kuulub Eestimaa inimestele endile. Nimi Coop tuleneb aga ühistegevuse ingliskeelsest nimest co-operate ja selle hääldus on koop, o-ga. 

Nimevahetus kaupluste fassaadidel viiakse läbi järk-järgult vastavalt kaupluste varasematele renoveerimisplaanidele. Vihandi sõnul annab vähemalt poolteist aastat kestev üleminekuperiood tarbijatele ühelt poolt aega uue kaubamärgiga harjumiseks ning teisest küljest aitab see vältida tarbetult suurt operatiivkulu. “Ühistukaupmeestena käime hoolikalt teenitud rahaga ringi ega pea vajalikuks rebrändida üleöö kõik 350 Coopi kauplust korraga, vaid pigem teeme rohkem poode samal ajal ka seest korda,” lisas ta.

Tuleb ühtne sisekujundus

Peale nimevahetuse ongi Vihandi sõnul käimas ka uute kontseptsioonide uuendamine ja ühtlustamine kauplustes sees. Kui praegu näevad Coopi eri ketimärkide toidupoed väga eriilmelised välja, siis tulevikus, ühe nime alla viimise käigus ning järel, ühtlustatakse ka kaupluste sisekujundused. Eesmärk on, et tarbija tunneks end koduselt kõigis Coopi kauplustes, ning kui seni on näiteks Maksimarket ja Konsum väga eripalgelised, jääb tulevikus vahe vaid kauplusepinna suuruses. Vihandi sõnul on Coop viimastel aastatel jõuliselt investeerinud kaupluste arengusse ja sortimendi parandamisse ning see on Coopi turuliidri positsiooni tõstnud juba 21 protsendini kogu Eesti toidu- ja esmatarbekaupade turust. “Meie edu taga on olnud väga palju nüansse, kuid kõigi konkurentidega võrreldes on meie suurim erinevus, et ühistulise organisatsioonina puuduvad Coopil kasumijanus eraomanikud ning kogu kasum suunatakse tagasi kaubandusvõrgu arengusse,” täpsustas Vihand. Esimesed uued Coopi poed on juba lahti, peagi järgnevad neile riburada mööda teised.