Ühistust

Harju Tarbijate Ühistu alguseks loetakse aastat 1909, mil asutati Viinistu ja Turbuneeme Tarbijate Ühistud ning Kuusalu Tarvitajate Ühistu. Tänane nimi võeti kasutusele 1993. aastal. Harju Tarbijate Ühistu tegevuspiirkonnaks on Harjumaa ning Tallinn. Ühistul on kokku 720 töötajat, 1882 liiget ehk klientomanikku ja 26 kauplust, sh Coop Maksimarketid, Coop Konsumid, Coop väikepoed ning Coop Ehituskeskus.

Ühistu MISSIOON on olla parim jaekaubandusteenuse pakkuja oma teeninduspiirkonnas Harjumaal. Hoolime oma liikmetest ja klientidest. Selleks, et pakkuda just seda kaupa, mida meie liikmed ja kliendid vajavad, hoiame usaldusväärseid kontakte tarnijatega. Meie töötajad on motiveeritud ja kogemustega.
Ühistu VISIOON: kiiresti arenevas ettevõtluskeskkonnas ning aina enam laieneval jaekaubandusturul soovime olla kaasaegse kaubandusettevõtte võrdkujuks oma teeninduspiirkonnas. “Kaasaegne” tähendab meie jaoks:

  • kõrgeim kliendirahulolu
  • kaasaegselt renoveeritud kauplused
  • innovatiivsus ehk kaasaegne tehnoloogia
  • ketikaubanduse arendamine
  • efektiivne organisatsioon.

Ajalugu

Ava kõik

Juba Eesti omariikluse esimestel aastatel aktiviseerus maal ühiskaubandus, mille kaudu muutusid eestlased jõukamaks. Ühistegevus valmistas eestlasi ette juhtima oma riiki. 1939. aastal andsid tarbijate ühistud ligikaudu 35 % vabariigi jaekäibest. Ühiskaubandus on püsiva ning järjest tugevneva organisatsioonina eksisteerinud Eestis 1902. aastast alates, mil Antslasse ja Sindisse rajati esimesed tarbijate ühistud. Harju Tarbijate Ühistu tegevuse alguseks loetakse aastat 1909, mil asutati Harjumaal Viinistu ja Turbuneeme Tarbijate Ühistud ja Kuusalu Tarvitajate Ühistu. 1937. aastal oli tänase Harju TÜ territooriumil 12 tarvitajate ja majandusühisust 24 kauplusega. 1940. aastal nimetas okupatsioonivõim need ümber tarbijate kooperatiivideks. 1941. aastal moodustati Harjumaa Tarbijate Kooperatiivide Maakondlik Liit, mille haldusalasse kuulusid kõik 24 Harjumaa tarbijate kooperatiivi. 1. septembrist 1941 kehtestati taas Eesti Vabariigi aegne ETK struktuur ning maakondlikud liidud likvideeriti, 1944. aasta oktoobris jälle taastati. 1950. aasta 11. jaanuaril kaotati Eestis maakonnad ja loodi 39 rajooni, Harjumaal oli neid neli: Harju, Kose, Loksa ja Keila. Praeguse Harju TÜ asemel oli kolme rajooni tarbijate kooperatiivide liit: Harju TKRL (Tallinna ümbruse, Raasiku, Rae ja Jägala TK-d), Kose TKRL (Kose, Kehra ja Äksi TK-d) ja Loksa TKRL (Kuusalu ja Loksa TK-d). 1953–1954 aastatel nimetati Jägala TK ümber Aruküla TK-ks ning Rae TK liideti Raasiku TK-ga. Pärast Loksa ja Kose rajoonide likvideerimist allutati nende territooriumil olevad kooperatiivid Harju rajooni TK Liidule, mis eksisteeris 1966. aastani ja mille õigusjärglaseks sai Harju rajooni TK. Harju RTK oli üks suuremaid ja edukamaid ENSV-s, tema tegevusaastatel ehitati palju uusi kaubandushooneid, suurt tähelepanu pöörati elamuehitusele ja personali kasvatamisele. 1991 aastal kuulus Harju Tarbijate Kooperatiivi 106 kauplust ja 52 toitlustusettevõtet, aastakäive oli 173,8 miljonit rubla. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi esimestel aastatel tekkis Harju TK-s lagunemisprotsess, millega algas Harju TK allakäik. Umbes 80 % ettevõtetest anti üle erakätesse või suleti. 1993. aasta alguseks oli Harju TK koosseisu jäänud ainult 18 pisikest poekest ja 3 sööklat. Kooperatiivi aastakäive oli 17,4 miljonit krooni ning kahjum koos maksmata arvetega oli üle 3 miljoni krooni. Kooperatiivi vastu algatati pankrotimenetlus.

6. aprillil 1993 nimetasime Harju Tarbijate Kooperatiivi ümber Harju Tarbijate Ühistuks. 1993.a. oktoobris sai ühistu kohtuotsusega tagasi ebaseaduslikult rendile antud kauplused. 1994. a saavutasime aasta käibeks 42,5 miljonit krooni, kauplusi oli 55. Töötasime välja arengukava kuni aastani 2001, peamiseks tegevussuunaks seadsime laia valikuga toidu- ja esmatarbekaupluste arendamise. Alustasime kahjumiga töötavate kaupluste sulgemist ja rendile andmist

  • 1995. a renoveerisime Haabneeme kaupluse. Kauplusi oli 47 ja aasta käive 45,9 miljonit krooni.
  • 1997. a renoveerisime Kehras kaupluse Tuljak, aasta käive oli 69,5 miljonit krooni.
  • 1998. a renoveerisime Kiili ja Vaida kauplused, avasime ehitusmaterjalide kaupluse Sakus. Aasta käive oli 77,0 miljonit krooni ja jälle üle pika aja jõudis ettevõte kasumisse.
  • 2000. a renoveerisime Jüri kaupluse ja aasta käive oli 91,0 miljonit krooni.
  • 2001. a renoveerisime Loksa ja Kaberneeme kauplused, aasta käibeks oli 109,7 miljonit krooni. Koostasime arengukava kuni aastani 2005.
  • 2002. a renoveerisime Rohuneeme kaupluse ja avasime kaupluse Kosel, aasta käive oli 130,0 miljonit krooni.
  • 2003. a renoveerisime Tõdva kaupluse ja avasime kaupluse Sakus, aasta käive oli 170,0 miljonit krooni.
  • 2004. a renoveerisime Kiili kaupluse, aasta käive oli 197,0 miljonit krooni.
  • 2005. a renoveerisime Aruküla kaupluse, aasta käive oli 219,0 miljonit krooni.
  • 2006. a renoveerisime kaupluse Tuljak ja ühistu kontoriruumid, aasta käive oli 269,0 miljonit krooni.
  • 2007. a renoveerisime ja avasime kauplused Jüris ja Kuusalus. Uuendatud kauplused hakkasid kandma Konsumi ketimärki. Aasta käive oli 362,0 miljonit krooni.
  • 2008. a renoveerisime Raasiku kaupluse ja avasime Konsumi keti kauplusena. Aasta lõpuks ulatus ühistu kaupluste kaubanduspind üle 7000 m2, aasta kaubakäive oli 427 miljonit krooni. Ühistu liikmete arv oli 2014. aasta jaanuari seisuga 1805, töötajaid 207.
  • 2009. a renoveerisime Haabneeme kaupluse ja avasime Konsumina.
  • 2010. a renoveerisime Kiisa AjaO kaupluse.
  • 2011. a liitsime ühistuga Sõpruse Konsumi Tallinnas ja avasime Paldiski Konsumi, värskendasime Loksa Konsumit.
  • 2012. a renoveerisime Vaida AjaO kaupluse, laiendasime ja värskendasime Kehra Konsumit.
  • 2013. a värskendasime Kose Konsumit ja Aegviidu AjaO kauplust.
  • 2014. a avasime Miiduranna Konsumi ja Muraste Konsum/E-Ehituskeskuse. Mõlemas kaupluses võtsime kasutusele Konsumi Iseteeninduse.
  • 2015. a värskendasime ja laiendasime Jüri Konsumit, kaupluses võtsime kasutusele Konsumi Iseteeninduse. Sulgesime remondiks Rohuneeme AjaO.
  • 2016. a jaanuaris muutsime Muraste Konsum/E-Ehituskeskuse Muraste Konsumiks, laiendasime toidukaupade valikut. 14. aprillil taasavasime renoveeritud Rohuneeme AjaO.
  • 2016. a novembris taasavasime Sõpruse Konsumi kaupluse iseteeninduslahendusega kassadega. Nüüd on klientidel võimalik maksta kauba eest iseteeninduskassades pangakaardi, säästukaart plussiga või sularahaga.
  • 2017. a veebruaris värskendasime Kiili Konsumit. Muutsime poe paigutust, suurendasime tootevalikud ja kaasajastasime tehnoloogiat.
  • 2017. a augustis laiendasime ja renoveerisime Kose Konsumi. Toote sortiment laienes ja võtsime kasutusele Konsumi Iseteeninduse.
  • 2017. a novembris avasime Coop Panga pangapunktid Paldiskis, Kuusalus, Kehras ja Raasikul.
  • 2018. a veebruaris avasime renoveeritud Kuusalu Konsumi.
  • 2018. a märtsis võttis Harju Tarbija Ühistu üle AS Coop Kaubanduse 6 kauplust.
  • 2018. a juulist väljastame kaupluste kassadest pangakaardi alusel sularaha.

 

Harju Tarbijate Ühistu omandivorm on tulundusühistu ja omanikud on ühistu liikmed.

Liikmelisus

Ava kõik

/.../

2.1. Liikmeks vastuvõtmine

2.1.1. Ühistu liikmeks võib astuda Ühistu teeninduspiirkonnas elav või töötav teovõimeline füüsiline isik, kes tunnistab käesolevat põhikirja.

2.1.2. Liikmeks astumisel esitatakse Ühistu juhatusele kirjalik avaldus, mille juhatus vaatab läbi ühe kuu jooksul avalduse esitamise päevast alates. Koos avaldusega tasutakse sisseastumismaks, mille suuruse on kehtestanud Ühistu juhatus. Juhatus võib keelduda liikmeks vastuvõtmisest kui Ühistu ei suuda tagada ega soodustada olemasolevast suurema arvu liikmete majanduslikke huve.

2.1.3. Juhul, kui liikmeks astujat ei võeta Ühistu liikmeks, sisseastumismaksu ei tagastata ja see jääb menetluskulude katteks. Juhul, kui sisseastumismaksu ei ole liikmeks astuja poolt tasutud, on juhatusel õigus keelduda liikmeks astumise avalduse vastuvõtmisest.

2.1.4. Ühistu liikmeks vastuvõtmisel tuleb tasuda osamaks Ühistu arvele 1 kuu jooksul alates vastuvõtmisotsuse kättesaamisest.

2.1.5. Liikmeks astuja loetakse Ühistu liikmeks alates osamaksu laekumise päevast.

2.1.6. Ühistu peab liikmete nimekirja, millesse kantakse füüsilisest isikust liikme ees- ja perekonnanimi, elukoht, isikukood, liikme poolt tasutud osamaksu suurus ja tasumise kuupäev, liikmeks vastuvõtmise, Ühistust väljaastumise või väljaarvamise kuupäev ja põhjus, ning andmed osamaksu tagastamise kohta.

2.2. Liikme õigused ja kohustused

2.2.1. Ühistu liikmel on õigus:

2.2.1.1. valida ja olla valitud Ühistu juhtorganitesse seaduses ja põhikirjas sätestatud korras;

2.2.1.2. võtta osa Ühistu üldkoosolekust;

2.2.1.3. saada teavet Ühistu tegevuse kohta ning tutvuda kohapeal Ühistu majandusaasta aruandega ning saada sellest enda kulul ärakiri;

2.2.1.4. Ühistust väljaastumisel /väljaarvamisel saada tagasi osamaks, millest on maha arvatud liikme kohustused Ühistu ees;

2.2.1.5. saada osa Ühistu liikmetele jaotatavatest dividendidest;

2.2.1.6. saada osa Ühistu liikmetele tehtavatest soodustustest;

2.2.1.7. saada osa teistest seadusega tagatud liikme õigustest.

2.2.2. Ühistu liige on kohustatud:

2.2.2.1. täitma Ühistu põhikirjast tulenevaid kohustusi ning Ühistu juhtorganite otsuseid;

2.2.2.2. tasuma osamaksu Põhikirjas sätestatud ulatuses;

2.2.2.3. osa võtma Ühistu tegevusest, kasutama Ühistu poolt pakutavaid teenuseid;

2.2.2.4. olema Ühistule lojaalne, mitte kahjustama Ühistu mainet ja huve; hüvitama seadusega sätestatud korras Ühistule, Ühistu teistele liikmetele või kolmandatele isikutele tekitatud kahju;

2.2.2.5. informeerima Ühistut kümne päeva jooksul oma nime või aadressi muutumisest, samuti sellest kui liige saab Ühistuga konkureeriva ettevõtte omanikuks või on valitud sellise ettevõtte juhtvõi kontrolliorganisse või on sellise ettevõttega tööõiguslikes suhetes või on füüsilisest isikust ettevõtjaks Ühistuga samadel tegevusaladel.

2.3. Liikme vastutus

2.3.1. Ühistu liige vastutab Ühistu kohustuste eest osamaksu ulatuses.

2.4. Liikmelisuse lõppemine

2.4.1. Liikmelisus lõpeb seaduses sätestatud alustel.

2.4.2. Päevast, mil liige loetakse Ühistust väljaastunuks või väljaarvatuks lõpevad tema liikmelisusest tulenevad mittevaralised õigused ja kohustused. Liikme varalised õigused ja kohustused lõpevad jooksva majandusaasta lõppemisega v.a. käesoleva põhikirja punkti 2.6.1.1. korral.

2.4.3. Liikmele tagastatakse tasutud osamaks ühe aasta jooksul varaliste kohustuste lõppemisest arvates.

2.5. Liikme ühistust väljaastumine

2.5.1. Liikmel on õigus juhatusele esitatud kirjaliku avalduse alusel Ühistust välja astuda kuni Ühistu lõpetamisotsuse tegemiseni. Avaldus tuleb esitada vähemalt 3 kuud enne väljaastumist.

2.6. Liikme ühistust väljaarvamine

2.6.1. Liige arvatakse Ühistust välja juhatuse otsusega:

2.6.1.1. tema surma korral;

2.6.1.2. kui liige ei vasta seaduses või põhikirjas sätestatud nõuetele;

2.6.1.3. kui liige ei täida Ühistu põhikirja või Ühistu juhtorganite otsuseid või jätab kohustused Ühistu vastu täitmata;

2.6.1.4. kui liige töötab sihilikult Ühistu vastu või kahjustab oluliselt Ühistu mainet ja huve;

2.6.1.5. muul mõjuval põhjusel, milleks on eelkõige seaduse või käesoleva põhikirja nõuete oluline rikkumine.

2.7. Väljaarvamise otsus ja selle peale edasikaebamine

2.7.1. Ühistu liikme mittenõustumisel juhatuse poolt tehtud väljaarvamise otsusega on tal õigus kaevata volinike koosolekule 2 nädala jooksul väljaarvamisteate kättesaamisest.

2.7.2. Nimetatud kaebus vaadatakse läbi kaebuse saamisele järgneval volinike koosolekul.

2.7.3. Koosoleku toimumise kohast ja ajast teatatakse kaebuse esitajale kirjalikult.

2.7.4. Kaebuse esitanud isiku puudumine koosolekult, kui temale on koosoleku toimumisest teatatud, ei ole takistuseks kaebuse arutamisel.

2.7.5. Volinike otsuse ärakiri saadetakse kaebuse esitanud isikule 10 päeva jooksul otsuse tegemise päevast arvates.

/.../

Ühistu liige saab kõikides Harju Tarbijate Ühistu kauplustes Säästukaardi või Säästukaart Plussi esitamisel ostusoodustust 5%. Soodustus ei laiene tubakatoodetele.

1.    ÜLDTINGIMUSED

1.1.    Käesolev isikuandmete töötlemise kord selgitab Harju Tarbijate Ühistu liikme (edaspidi nimetatud liige või mitmuses liikmed) isikuandmete töötlemist  Harju Tarbijate Ühistu (edaspidi nimetatud ühistu) ja  liikme õigusi seoses liikme isikuandmete töötlemisega.

1.2.    Õigusaktidest tulenevalt loetakse isikuandmeteks kõiki andmeid, mida saab liikme isikuga seostada.

1.3.    Käesolev isikuandmete töötlemise kord kehtib kõigi liikmete suhtes. Isikuandmete töötlemine käesolevas korras toodud tingimustel on liikmeks olemise ja liikme hüvede saamise eelduseks  st ilma liikmete isikuandmeid töötlemata ei ole ühistu tegutsemine seaduses sätestatud korras ja eesmärkidel võimalik.

1.4.    Liikmete isikuandmete vastutavaks töötlejaks on Harju Tarbijate Ühistu registrikood 10347236, aadress Saku tn 6, Tallinn Harjumaa 11314, e-post keskus@harjuty.ee 

1.5.    ühistu kinnitab, et töötleb liikmete isikuandmeid lähtudes isikuandmete töötlemist reguleerivatest õigusaktidest tagades nende töötlemise õiguspärasuse, konfidentsiaalsuse ja turvalisuse ning rakendades selleks vajalikke organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi meetmeid.

1.6.    Isikuandmetele võimaldatakse ligipääs ainult vastava juhendamise saanud töötajatele, kellel on õigus isikuandmeid töödelda vaid ulatuses, mis on vajalikud nende tööülesannete täitmiseks ja isikuandmete töötlemise eesmärkide saavutamiseks.

1.7.    Oma liikmete teenindamisel ja/või oma juriidiliste kohustuste täitmiseks võib ühistu kasutada koostööpartnereid, kes tegutsevad isikuandmete volitatud või kaasvastutavate töötlejatena. Sellised koostööpartnereid valib ühistu hoolsalt ning kontrollib enne nendega koostöö alustamist, et koostööpartner on võimeline tagama isikuandmete nõuetekohast töötlemist. Volitatud töötlejad võivad liikmete isikuandmeid töödelda üksnes ühistu poolt antud juhiste alusel ja ulatuses.

1.8.    Ühistu töötleb isikuandmeid alati Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna siseselt. Liikme isikuandmeid ei edastata väljaspool Euroopa Liitu ja Euroopa Majanduspiirkonda asuvatesse riikidesse ega ka töödelda andmeid seal.

1.9.    Ühistul on õigus käesolevat korda ühepoolselt muuta. Isikuandmete töötlemise korra kehtiv redaktsioon, samuti liikmetele kehtivad soodustused ja hüved on nähtav ühistu veebilehel  www.coop.ee/uhistud/coop-harju. Muudatustest võidakse liiget teavitada ka liikme poolt ühistule avaldatud kontaktandmetel.

1.10.    Isikuandmete töötlemise õiguspärasust ühistus jälgib andmekaitseametnik. Liikmel on õigus tema isikuandmete töötlemisega seotud probleemide ja küsimuste korral pöörduda otse andmekaitseametniku poole aadressil andmekaitse@coop.ee 

2.    TÖÖDELDAVAD ISIKUANDMED

2.1.    Töödeldavateks isikuandmeteks on eelkõige, kuid mitte ainult:

2.1.1.    liikme isiklikud andmed (nt ees-ja perekonnanimi, isikukood või sünniaeg);
2.1.2.    liikme kontaktandmed (nt aadress, telefon, e-posti aadress);
2.1.3.    liikmelisusega seotud andmed (nt liikmeks astumise ja väljaastumise või väljaarvamise aeg, andmed sisseastumismaksu suuruse ja tasumise ning osamaksu suuruse ja tasumise  ja tagastamise kohta, andmed üldkoosolekul osalemise kohta);
2.1.4.    liikmesoodustuste ja hüvede võimaldamiseks vajalikud andmed (nt  Säästukaardiga registreeritud ostude andmed, millelt arvestatakse liikme soodustust);
2.1.5.    seadusest tulenevate kohustuste täitmisel saadud info (nt kohtute, uurimisorganite, maksuhalduri nõuetest tulenev teave).

3.    ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISE ÕIGUSLIK ALUS JA EESMÄRK

3.1.    Ühistu töötleb oma liikmete isikuandmeid peamiselt seadusest, ühistu põhikirjast ja õigustatud huvist tulenevate õiguste ja kohustuste täitmiseks sh: 

3.1.1.    liikmeks astumise avalduse menetlemiseks;
3.1.2.    liikmete haldamiseks ja teenindamiseks (nt liikmete nimekirja pidamiseks, liikmesoodustuste ja hüvede võimaldamiseks, loosimiste korraldamiseks, liikmete informeerimiseks erinevates liikmeid puudutavates küsimustes sh liikmetele suunatud                                    mitteturundusliku ajakirja „Coop Teataja“ edastamiseks jmt)
3.1.3.    ühistu juriidiliste kohustuste või avalikes huvides oleva ülesande täitmiseks (nt õiguskaitseorganite ning riiklike ja kohalike omavalitsusasutuste päringutele ja teabenõutele vastamiseks)
3.1.4.    ühistu õigustatud huvi alusel (nt riskide juhtimiseks, turvalisuse tagamiseks (nt turvakaamerate kasutamise kauplustes), ühistu õiguste kaitsmiseks, liikmete seas küsitluste läbiviimiseks)

4.    ISIKUANDMETE AVALDAMINE

4.1.    Isikuandmete avaldamine on üks isikuandmete töötlemise viise ning see võib toimuda üksnes punktis 3 nimetatud eesmärkidel ja alustel.

4.2.    Juhul kui liikmetele pakutavad teenused, soodustused või hüved on seotud Teie isikustatud Säästukaardiga, avaldatakse Teie isikuandmed piiratud mahus (nimi, isikukood, ühistu liikmelisus) ka Coop Eesti Keskühistule, kes Säästukaardi süsteemi haldab. Tutvu ka Säästkaardile rakenduva Coopi kliendiprogrammi uuendatud tingimustega Ühistu kauplustes või Coopi kodulehel aadressil www.coop.ee 

4.3.    Kui Liikmetele pakutakse hüvesid või soodustusi ka teiste Coop Eesti ettevõtete juures, edastatakse Teie isikuandmed piiratud mahus (nimi, isikukood, liikmelisus) ka vastavat hüve või soodustust pakkuvale Coop Eesti ettevõttele. 

4.4.    Iga konkreetse hüve või soodustuse puhul töödeldakse Teie isikuandmeid vaid nende Coop Eesti ettevõtete poolt ning sellises määras, mis on antud soodustuse või hüve võimaldamiseks vajalikud (minimaalsuse printsiip). Coop Eesti ettevõtete nimekiri ja täpsemad andmed on kättesaadavad aadressil www.coop.ee 

4.5.    Liikmete isikuandmeid võidakse töötlemise käigus avaldada ka:

4.5.1.    Coop Eesti ettevõtteid teenindavatele erinevate tehniliste- ja tugiteenuste osutajatele (nt side-, IT- ja trükiteenuste, arhiivi, dokumentide hävitamise teenuse osutajad) ja teistele volitatud töötlejatele;
4.5.2.    erinevatele riiklikele andmekogude või registrite pidajatele (nt rahvastikuregister liikmete andmete kontrollimiseks);
4.5.3.    riiklikele ja kohaliku omavalitsuse ametitele ja organitele (nt Maksu-ja Tolliamet, politsei, kohtud nende päringutele ja teabenõutele vastamiseks).

5.    ISIKUANDMETE SÄILITAMINE

5.1.    Isikuandmete töötlemisel lähtub ühistu muuhulgas nii andmete minimaalsuse kui ka säilitamise piirangu põhimõtetest.

5.2.    Isikuandmeid säilitatakse kuni töötlemise eesmärkide saavutamiseni või õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmiseni. 

5.3.    Ühistu säilitab Teie isikuandmeid üldjuhul kuni 10 aastat arvates liikmelisuse lõppemisest. Säilitamise aluseks peale liikmelisuse lõppemist on õigusaktist tulenev säilitamise kohustus ning ühistu õigustatud huvi tagada vajalik informatsioon ja võimalikud alusdokumendid võimalike vaidluste lahendamiseks või muude riskide juhtimiseks.

5.4.    Isikuandmete säilitamisel arvestab ühistu ka teiste liikmete huvidega – kustututavad andmed ei tohi kahjustada teiste liikmete huve ja õigusi.

6.    LIIKME ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

6.1.    Liikmel on kohustus anda ühistule üksnes õigeid ja ajakohaseid isikuandmeid, samuti teavitada ühistut viivitamatult oma andmete muutumisest.

6.2.    Liikmel on õigus:

6.2.1.     saada enda isikuandmete töötlemise kohta informatsiooni ning oma isikuandmeid parandada, saates sellekohase digiallkirjastatud avalduse aadressile keskus@harjuty.ee
6.2.2.     või tulles kohale ühistu asukohta. Kui liige soovib oma isikuandmete väljastamist paberil, võib ühistu küsida seaduse kohaselt paljundustasu alates 21. leheküljest 0,19 eurot lehekülje eest,
6.2.3.    nõuda enda isikuandmete töötlemise lõpetamist ja/või kogutud andmete kustutamist kui ta leiab, et ühistu poolt isikuandmete töötlemine ja/või selle ulatus ja/või eesmärk ei põhine (enam) seaduslikul alusel, 
6.2.4.    nõuda isikuandmete töötlemise piiramist, esitada vastuväide oma isikandmete töötlemisele kui selline õigus tuleneb asjakohastest õigusaktidest. Ühistul on siiski õigus jätkata liikme isikuandmete töötlemist ka liikme vastuseisu korral kui töötlemise jätkamise kohustus tuleneb seadusest, ühistu põhikirjast või kui ühistul on motiveeritud põhjused ning õigustatud huvi andmetöötluse jätkamiseks,
6.2.5.    pöörduda Coop Eesti ettevõtete ühise andmekaitseametniku poole aadressil andmekaitse@coop.ee, esitada kaebus Andmekaitse Inspektsioonile või pöörduda oma õiguste kaitseks kohtusse.

Konsumi iseteenindus

Puldiga ostlemine on olemas Miiduranna, Jüri, Muraste, Raudalu, Kuusalu ja Akadeemia Konsumis ning Laagri ja Pärnu Maksimarketis. Sularaha maksevõimekusega Nutikassa on olemas Sõpruse Konsumis ja pultidega lahendus Kose Konsumis, nutikassa koos pultide lahendusega on Lasnamäe Maksimarketis.

Vaata lisaks

Ava kõik
  • Käesolev leping sätestab Coop Eesti Keskühistu  ja kliendi vahel sõlmitava Iseteeninduse teenuse kasutamislepingu tingimused.
  • Iseteeninduse teenus (edaspidi Iseteenindus) võimaldab kliendil elektroonilise iseteeninduspuldi abil lugeda kassasüsteemi ostetavad tooted ning maksta oma ostukorvi eest iseteeninduskassas või tavakassas.
  • Iseteenindust saavad kasutada kõik Säästukaardi ja Säästukaart Plussi omanikud, kes on sõlminud Iseteeninduse teenuse kasutuslepingu. Leping loetakse sõlmituks kliendi poolt käesolevate tingimuste kinnitamisega.
  • Põhikaardi omaniku poolt käesoleva lepingu sõlmimisega saavad automaatselt õiguse Iseteenindust kasutada kõik põhikaardiga seotud lisakaardi valdajad. Lisakaardi valdaja tegevuste eest vastutab lepingu sõlminud klient.
  • Iseteeninduse teenus on kliendile tasuta.
  • Iseteeninduse korraldajaks kaupluses on vastava kaupluse operaatoriks oleva tarbijate ühistu.
  • Enne igakordset Iseteeninduse kasutamist registreerib klient oma Säästukaardi või Säästukaart Plussi iseteeninduspultide terminalis.
  • Ostlemise ajal käsitseb klient iseteeninduse pulti sihtotstarbeliselt ja heaperemehelikult
  • Pärast ostu lõpetamist asetab klient puldi selleks ettenähtud hoidikusse. Klient tagastab puldi maksealas selleks ettenähtud kohta või annab üle kaupluse teenindajale ka juhul, kui ta ostu ei soorita.
  • Klient kohustab hüvitama Iseteeninduse korraldajale iseteeninduspuldi hävimisest, kaotsiminekust või kahjustumisest tuleneva otsese varalise kahju, mis on tekkinud ajavahemikul alates kliendi poolt iseteeninduspuldi võtmisest kuni selle tagastamiseni ettenähtud tingimustel.
  • Iseteeninduse korraldajal on õigus ogal ajahetkel kontrollida (suunata ostukontrolli) iseteenuspuldiga sisseloetud toodete koguse ja nimetuse vastavust tegelikult ostukärusse/korvi/ostukotti asetatud toodetega.
  • Iseteeninduse korraldaja teavitab klienti otsusest teenuse kasutamisõigus peatada või lõpetada.Iseteeninduse korraldajal on õigus ühepoolselt ilma etteteatamise tähtajata Iseteeninduse teenuse leping üles öelda või peatada Iseteeninduse kasutamisõigus juhul kui klient: a) Edastab oma Säästukaardi või Säästukaart Plussi kolmandale isikule Iseteeninduse kasutamiseks; b) Kasutab iseteeninduspulti muuks otstarbeks kui toodete sisselugemiseks kassasüsteemi; c) Kahjustab iseteeninduspuldi ja/või sellega seotud seadmeid; d) Kuritarvitab Iseteenindust muul viisil.
  • Isikuandmete vastutav töötaja võib käesoleva lepingu sõlmimiseks ja Iseteeninduse teenuse osutamiseks kliendi poolt esitatud isikuandmeid edastada käitlemiseks volitatud lepingupartnerile (volitatud töötleja). Volitatud töötleja on kohustatud hoidma isikuandmeid konfidentsiaalselt ning tagama isikuandmete kaitse seadusest tulevate volitatu töötajale laienevate kohustuste täitmise.
  • Coopil on õigus Iseteeninduse teenuse tingimusi ühepoolselt muuta.

Neli sammu:

  • Võta pult
  • Skaneeri
  • Pane kotti
  • Maksa

Kuidas alustada?

  • Iseteenindust saavad kasutada kõik Säästukaardi ja Säästukaart Plussi omanikud.
  • Ostu alustamisel reistreeri Säästukaart või Säästukaart Pluss kaupluse sissepääsus asuvas pulditerminalis. Esmasel kasutamisel kuvatakse ekraanile isteeninduse kasutustingimused, millega nõustumisel vajuta ekraanil nuppu "Nõustun".
  • Võta hoidikust helendav pult. Pult on ostlemiseks valmis. Puldi võtmiseks on sul aega 30 sekundit.

Puldi kasutamine

  • Lisa toode - hoia nuppu "+" all ja suuna puldi valguskiir risti tootel asetseva triipkoodiga
  • Kogus - vajuta "OK" nupule, kui ostad sama toodet üle ühe tk, sisesta puutetundlikul ekraanil toodete lõplik kogus ja kinnita valik "OK" nupuga. Valesti sisestatud koguse kustutamiseks vajuta "C".
  • Kustuta toode - hoia nuppu "-" all ja suuna puldi valguskiir risti triipkoodile tootel, mida sa osta ei soovi.
  • Sirvi ostunimekirja - vaikimisi on tärniga nupud seadistatud sisestatud toodete sirvimiseks.
  • Ostukorvi kokkuvõte - vaata ostukorvi maksumust ja ostetavate toodete arvu mis tahes hetkel kahe joonega nupu alt.
  • Vaata ostukorvoi tooteid - ostunimekirja sirvimiseks saad kasutada üles ja alla nuppe.

Kontaktid

Harju Tarbijate Ühistu

Saku 6 Tallinn 11314

Jaan Marjundi

juhatuse esimees

Jüri Kimmel

juhatuse liige, haldusjuht

Piret Luberg

juhatuse liige, finantsjuht

Merli Sirp

kaubandusjuht

+37257439359

merli.sirp@harjuty.ee

Aide Metsaviir

personalijuht

Faktid

1882

Klientomanikku

720

Töötajat

26

Kauplust

Ühistu kauplused

kauplus lahtiolekuaeg aadress e-post
Aegviidu A ja O E-P 9-21 Piibe mnt 17, Aegviidu, Aegviidu vald, 74501, Harju maakond, Eesti aegviidu.ajao@harjuty.ee
Akadeemia Konsum E-P 8-22 Akadeemia tee 35, Tallinn, 12618, Harju maakond, Eesti akadeemia.konsum@harjuty.ee
Aruküla Konsum E-P 9-22 Tallinna mnt 8, Aruküla, Raasiku vald, 75201, Harju maakond, Eesti arukyla.konsum@harjuty.ee
Haabneeme Konsum E-P 9-22 Rohuneeme tee 32, Haabneeme alevik, Viimsi vald, 74001, Harju maakond, Eesti haabneeme.konsum@harjuty.ee
Jüri Konsum E-P 9-22 Aruküla tee 29, Jüri, Rae vald, 75301, Harju maakond, Eesti jyri.konsum@harjuty.ee
Kehra Konsum E-P 9-22 Kose mnt 9, Kehra, Anija vald, 74307, Harju maakond, Eesti kehra.konsum@harjuty.ee
Kiili Konsum E-P 9-22 Nabala tee 4, Kiili, Kiili vald, 75401, Harju maakond, Eesti kiili.konsum@harjuty.ee
Kiisa A ja O E-P 9-22 Kurtna tee 10, Kiisa, Saku vald, 75503, Harju maakond, Eesti kiisa.ajao@harjuty.ee
Kose Konsum E-P 9-22 Pikk 23, Kose, Kose vald, 75101, Harju maakond, Eesti kose.konsum@harjuty.ee
Kuusalu Konsum E-P 9-22 Kuusalu tee 13, Kuusalu, Kuusalu vald, 74601, Harju maakond, Eesti kuusalu.konsum@harjuty.ee
Laagri Maksimarket E-P 9-22 Pärnu mnt 558a, Saue vald, 76401, Harju maakond, Eesti laagrimaksimarket.info@harjuty.ee
Lasnamäe Maksimarket E-P 9-22 J. Smuuli tee 43, Tallinn, 11415, Harju maakond, Eesti lasnamaemaksimarket.info@harjuty.ee
Loksa Konsum E-P 9-22 Tallinna 36, Loksa, 74806, Harju maakond, Eesti loksa.konsum@harjuty.ee
Miiduranna Konsum E-P 9-22 Ranna tee 46a, Tallinn, 12111, Harju maakond, Eesti miiduranna.konsum@harjuty.ee
Muraste Konsum E-P 9-22 Lee tee 1, Muraste küla, Harku vald, 76905, Harju maakond, Eesti muraste.konsum@harjuty.ee
Mustakivi Konsum E-P 8-22 Mahtra 1, Tallinn, 13811, Harju maakond, Eesti mustakivi.konsum@harjuty.ee
Paldiski Konsum E-P 9-22 Rae 38, Paldiski, Lääne-Harju vald, 76806, Harju maakond, Eesti paldiski.konsum@harjuty.ee
Pärnu Maksimarket E-P 9-22 Haapsalu mnt 43, Papsaare, Audru vald, 88317, Pärnu maakond, Eesti parnumaksimarket.info@harjuty.ee
Raasiku Konsum E-P 9-22 Tallinna mnt 19, Raasiku, Raasiku vald, 75203, Harju maakond, Eesti raasiku.konsum@harjuty.ee
Raudalu Konsum E-P 8-22 Viljandi mnt 41a, Tallinn, 11218, Harju maakond, Eesti raudalu.konsum@harjuty.ee
Rohuneeme A ja O E-P 9-21 Rohuneeme tee 96, Püünsi alevik, Viimsi vald, 74013, Harju maakond, Eesti rohuneeme.ajao@harjuty.ee
Saku Ehituskeskus E-L 9-19 P 9-15 Tallinna mnt 6, Saku alevik, Saku vald, 75501, Harju maakond, Eesti saku.e-ehituskeskus@harjuty.ee
Saku Konsum E-P 9-22 Pargi 2, Saku, Saku vald, 75501, Harju maakond, Eesti saku.konsum@harjuty.ee
Sõpruse Konsum E-P 9-22 Sõpruse pst 249, Tallinn, 13412, Harju maakond, Eesti sopruse.konsum@harjuty.ee
Tõdva A ja O E-P 9-22 Tõdva, Saku vald, 75508, Harju maakond, Eesti todva.ajao@harjuty.ee
Vaida A ja O E-P 9-22 Vana-Vaida tee 3, Vaida alevik, Rae vald, 75302, Harju maakond, Eesti vaida.ajao@harjuty.ee