Eesti elanikud valisid Coopi 2025. aasta mainekaimaks ettevõtteks

18.12.2025

Coop on Eesti mainekaim ettevõte 2025.

Coop on Eesti mainekaim ettevõte 2025.

Värskelt avaldatud Kantar Emori maineuuringu järgi peavad Eesti elanikud mainekaimaks ettevõtteks taas Coopi. Tegu on teise korraga, kui Eesti inimesed on Coopile selle tiitli andnud. Eelmine kord oli viis aastat tagasi, vahepealsetel aastatel oleme püsinud esikümnes või selle piirimail.

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu kohaselt on Eesti elanike silmis tänavu mainekaimad ettevõtted Coop, Tallinna Lennujaam ja Tallink. Esikümnesse kuuluvad veel (tähestikulises järjekorras) Circle K Eesti, Eesti Pagar, Lidl, Saku Õlletehas, Swedbank, Tartu Mill ja Valio Eesti. Coop oli mainekaim viimati viis aastat tagasi, 2020. aastal ning vahepealsetel aastatel on ettevõte püsinud esikümnes või selle piirimail. 

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Rainer Rohtla sõnul on Coopi maine taga eelkõige inimeste hoiak. „Meie tugevus on üle-eestiline kodupaiga lähedus. See on valmisolek võtta kohalikul tasandil vastutus, aidata teistel õnnestuda ja teha asjad päriselt ära. See paistab välja nii klientidele, meie inimestele kui ka partneritele,“ ütles ta.

See ei ole tunnustus ühele kampaaniale, ühele otsusele, ühele ühistule ega ühele tiimile. See on tunnustus kõigi Coopikate igapäevasele tööle, hoiakutele ja valikutele, mida Coopis tehakse Peipsi kallastelt Sõrve Sääreni, kõikides 321 kaupluses, logistikas, ühistutes ja kontorites. „Aitäh kõigile Coopi inimestele. Ja aitäh ka meie klientidele ja külastajatele – teie usaldus on selle tunnustuse kõige olulisem osa. Saame lubada, et anname endast igapäevaselt parima,“ lausus Rohtla.

Ühtlaselt tugev maine kõigis elanikkonnarühmades

Aastataguse uuringuga võrreldes säilitasid lisaks Coopile ja Tallinkile koha esikümnes Swedbank ja Circle K, samuti jäid kõige mainekamate sekka püsima aasta eest tubli tõusu teinud toiduvaldkonna ettevõtted Tartu Mill, Eesti Pagar ja Valio Eesti. Lidl jõudis nii kõrgele kohale esmakordselt, Saku Õlletehas oli viimati esikümnes kümmekond aastat tagasi.

„Coopi edu taga on üsna ühtlaselt kõrge mainehinnang erinevates elanikkonnarühmades,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste. „Siiski, keskmisest mainekam on Coop maaelanike seas ja maapiirkondades Coopi positsioon üha tugevneb, samas kui Tallinnas on see märksa tagasihoidlikum. Arvestades Coopi kaupluste paiknemist ja konkurentsiolukorda Tallinnas, on selline trend täiesti mõistetav,“ lisas ta.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe sõnul tähendab see tunnustus ennekõike muidugi vastutust. „See tiitel ütleb mulle, et inimesed näevad ja tunnevad ära järjepidevuse. Selle, et me ei tee asju vaid siis, kui keegi vaatab, vaid ka siis, kui keegi ei vaata. Julgeme teha ja ette võtta asju, mis ei ole populaarsed, aga toovad pikemas perspektiivis edu. Minu jaoks ei sünni ettevõtte maine ilusatest sõnumitest, vaid sõnumeid toetavast käitumisest nii ettevõtte sees kui laiemalt ühiskonnas. Maine sünnib sellest, kuidas me üksteisega koostööd teeme, kuidas otsuseid langetame ja kuidas oma inimesi ning kliente kohtleme,“ märkis Rohtla.

Tunnustus peegeldab ka Coopi juhtimiskultuuri ja igapäevast koostööd. „See näitab, et koostöine, aus, üksteist austav ja inimlik juhtimine ei ole aeglane tee, vaid kestev tee. Mainekas ja kestlik ettevõte ei saa valida tulemuste või inimeste vahel, nii ühe eduka ettevõtte, kui ka isiklikult minu enda jaoks, käivad inimesed ja tulemused alati koos,“ rääkis Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees.

Edasi vaadates seab Eesti mainekaima ettevõtte tiitel Coopile senisest kõrgema lati. „Mainekaimaks ei jääda, vaid ollakse iga päev üha uuesti ja uuesti ning see nõuab meilt igapäevast pingutamist. See tähendab, et ühiskonna, meeskonna, klientide ootused Coopi suhtes kasvavad veelgi ja see on hea. See sunnib meid olema veel selgemad, veel hoolivamad, veel julgemad oma otsustes ja juhtidena olema Eesti mainekaima ettevõtte väärilised, et pakkuda meie inimestele kaasaegset ja kaasavat töökeskkonda,“ ütles Rohtla.

Maineindeks kerkis

Kantar Emor viis Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringut läbi 26. korda. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga negatiivne" ja 10 – "väga positiivne") ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga nõrk" ja 10 – "väga tugev") alusel. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele ja suhtumine näitab, kui meeldivaks firmat peetakse.

Kõigi ettevõtete keskmine maineindeks kerkis pisut võrreldes mullusega, paranesid nii tugevus- kui ka suhtumishinnangud. Valdkondlikult on energeetika-, transpordi-, tööstusvaldkonna ettevõtete eelmiste aastate langustrend pöördunud kasvule, märgata on mitmete ehitusvaldkonna ettevõtete maine paranemist. Üldiselt kõige mainekama valdkonna ‒ toiduainetööstuse ‒ ettevõtete keskmine mainekuvand jäi aastatagusest veidi nõrgemaks.

Uuring viidi läbi veebis tänavu novembris ja selles osales 1084 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese 300 ettevõtte hulgast, kokku 95 suurettevõtet.

Lisainfo

Siiri Liiva

Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonijuht

Peida Vaata

Loe veel