Tänasest on igal ostjal endal võimalik valida, millistele kaupadele soovib Coopi toidupoes soodushinda
Tänasest on igal ostjal endal võimalik valida, millistele kaupadele soovib Coopi toidupoes soodushinda

Esimest korda Eestis: Coop käivitas ainulaadse personaalsete soodustuste programmi

04.06.2024 Uudised

Coop tõi turule Eesti mahukaima kliendiprogrammi, kus alates tänasest on igal ostjal endal võimalik valida, millistele kaupadele soovib Coopi toidupoes soodushinda.

„Esmakordselt Eestis saavad sajad tuhanded kliendid omale personaalsed hinnasoodustused ise valida. Varem oleme näinud lahendusi, kus kliendid saavad aktiveerida neile määratud pakkumisi, sõltumata sellest, kas pakkumine sobib või mitte. Kliendi valikuvabadus eristabki meid kõigest senisest,“ kirjeldas Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Ranno Pajuri. “Esialgu aasta lõpuni planeeritud pilootprojektis saavad kliendid personaalse soodustuse 11 tootele, millest kaheksa on võimalik vahetada endale meelepäraste toodete vastu. Lisaks jäävad alles ka kõik seni kehtinud kampaania- ja sünnipäevasoodustused.”

Coopi igale kliendile sobilikud soodustooted valib esialgu välja algoritm, mis arvestab konkreetse tarbija ostueelistusi. „Kuna keskmine klient teeb oma põhiostud tavaliselt 2-3 eri toidukaupluses ja süsteem oskab arvesse võtta ainult Coopis tehtud ostude ajalugu, siis ei pruugi soovitused kliendi tegelikule vajadusele alati vastata. Seepärast oleme klientidele lisaks avanud võimaluse tooteid vahetada kliendiportaalis endale sobivate vastu,“ selgitas Pajuri.

Kokku saab Coopi klient valida kaheksa personaalset hinnasoodustust ning neid on võimalik hiljem ka vahetada. Uute maitsete avastamiseks lisab algoritm veel kolm toodet, mis kliendi ostukäitumise põhjal võiks talle huvi pakkuda. Hinnasoodustused on püsivad ning kehtivad, kuni toode on Coopi kauplustes müügil või kuni kliendile on personaalsed hinnasoodustused avatud.

Vaata oma personaalseid soodustusi:

kliendiportaalist

„Uuenduslik kliendiprogramm on kolmekuulise prooviperioodi vältel kõigile avatud, edaspidi hakkab kehtima lävend 150 eurot kuus, mille ületamisel saab klient kasutada personaalseid hinnasoodustusi,” märkis Pajuri. “Meie andmetel ületab 150-eurose lävendi ka klient, kes näiteks elab üksinda, kuid sooritab kõik põhiostud Coopis. Personaalsed hinnasoodustused ongi kõigile püsiklientidele preemiaks.“

Kehtib parima pakkumise põhimõte

Personaalsed hinnasoodustused arvestatakse toote tavahinnast. Kui toode on samaaegselt Coopi iganädalases või -kuises pakkumises ning valitud kliendi poolt ka personaalsete soodustuste hulka, siis kehtib parima pakkumise põhimõte ehk klient saab soodsama hinna.

„Kui näeme, et inimesed hakkavad uut lahendust aktiivselt kasutama ning tehnoloogiline pool toimib tõrgeteta, siis plaanime unikaalse pilootprojektina alustatud personaalsed hinnasoodustused muuta püsivalt kliendiprogrammi osaks. Arvestades viimaste aastate hinnatõuse, on täiendavad soodustused klientidele kindlasti meelepärased – eriti kui neid saab ise valida,“ ütles Pajuri.

Coop on Eesti suurim ja vanim toidu- ja esmatarbekaupade kett, mis koosneb 18 kohalikust tarbijaühistust. Coopile kuulub 319 kauplust ehk ligi pooled Eesti toidupoed. 2023. aastal oli Coopi kaupluste netokäive kokku 863 miljonit eurot, millega oli 23,5 protsendiga turuliider.

Coop Eestil on üks suurima liikmete arvuga püsikliendiprogramm. 2023. aasta lõpus oli kehtivaid Coopi kliendikaarte Säästukaart ja Säästukaart Pluss kasutuses suurusjärgus 700 000. Eelmisel aastal kasvas püsikliendiks registreeritud ja tehinguid teinud leibkondade arv 3% võrra ehk 420 000 leibkonnani. Ühistulise organisatsioonina ei maksa Coopi tarbijaühistud dividende, vaid investeerivad kogu kasumi tagasi kaubandusvõrgu arendamisse ja kogukondliku tähtsusega ettevõtmiste toetamisse Eestis.

Lisainfo

Esimest korda Eestis: Coop käivitas ainulaadse personaalsete soodustuste programmi

Martin Miido

Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonijuht

+372 569 54 754

martin.miido@coop.ee